ett steg framåt, två bakåt

det här med att skapa konst och få ut ett budskap.

det är svårt. jag tänker; så många vill att man ska måla

perfekt, gammeldags och i originel stil. det är bara det

att när du som liten målar huller om buller och får ut

precis det där lilla extra som behövs, det är kanske inte

fint, men det visar vem du är. barnasinnet. jag har aldrig

helt tappat mitt. dock har jag blivit förvirrad när jag lärt

mig måleriets grundtekniker och alltihop. dock, behövs

väl det samtidigt för att få det snyggt. och barnsligt. om man nu

vill ha det så, villsäga. vilket jag vill. eller? jag vill få

ut budskap, min mening och jag vill vara lekfull men samtidigt

hålla det elegant. motiv som aldrig försvinner från ögats

näthinna. det. det vore något att eftersträva. som astrid lindgren,

aldrig ge upp sin idé och ha barnasinnet kvar.

kanske är därför jag dras till att vilja bli bildlärare.

få igång kreativiteten hos alla barn eller vuxna, kanske blir

lärare för olika åldrar som på en folkhögskola.

 

ja. vad ska jag säga. linas huvud är kaos.

och så funkar inte skrivaren när jag vill skriva ut

ansökningsblanketter och antagningsprover!

 

 

dra på trissor.

tjingpling

 

 

Blommbukett & smal tjej i november 2011!

 

Frihetens Vingar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0