Havets frihet

De sista dagarna jag hade på Löftadalens Folkhögskola
skärpte jag till mig och målade ett antal, små, akrylmålningar.

Jag satt vid målarbänken, intill fönstret och tittade ut med ett
hav som levde sitt egna liv.
De flesta målningarna blev snabba men det var underbart att
bara kunna måla det jag såg, även om jag bara tog havet till
inspiration och målade havet på andra sätt.

& en del akrylmålningar målade jag som ni ser nedan med lila tema.
Vilket visade sig inge en mysterisk blick över havet.

Nu saknar jag att bo längs havet. 
Den inger en sådan ro för själen, havets frihet!
 
 
 
Ha en fin dag & kom ihåg att le.
Frihetens Vingar

Kommentarer
Postat av: Smäm

Fint!

2012-12-17 @ 15:56:51
URL: http://xn--smm-rla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0